fredag 22 oktober 2010

Gamla gubbar

är det gott om i släkten numera.

Tony fyllde ju 50 i augusti, men då var det fortfarande seglingssäsong, så han vägrade att ha fest.

Men nu är båten upptagen, och då blev det  fest. Tyvärr är Ralf genomförkyld, så vi fick gå efter kaffet, men vi hann vara med på lite av upptågen iallafall, samt presentuppackningen.

Lite lekar bjöd födelsedagsbarnet på under middagen
 Mannen i den blå och vitrandiga skjortan träffar du i jul (han ratar englandsjulen för vår skull) och heter Kaneda. Sammanboende med damen som sitter hitom honom, i hennes flickrum i föräldrahemmet, dvs Jennie.
 Utans snapsglasögon men utan glasögon är det lik förbaskat svårt att läsa texten
 Jeppe höll god form - åtminstone i början av kvällen säger ryktet
 Den vindögda tjejen träffar du också i jul och hon heter Fanny. Presenterades av Jesper som "min flickvän" men Fanny och jag korrigerade honom till "min sambo".
Utvalda kamrater hade skrivit hyllningssång - nåväl en sorts hyllningssång. Kan inte säga att text och melodi stämde allt för väl ihop
 Men födelsedagsbarnet njöt ändå
 Fast ibland höll han nog inte med i alla påståenden
 Men kamraterna gjorde vad de kunde
 Och en något mer normal Fanny

Som sagt - jag fick inte vara med när den riktiga festen började. Men jag har hört lite rykten.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar