söndag 6 april 2014

Dagens ID

Tagit ner gardinerna inför morgondagens fönstertvätt - check

Och inte så mycket mer......

Ska gå ner och stöka runt i förrådet, det är lite tillrört efter båtrustningen. I veckan kommer mitt lagade backslag (skulle kommit förra veckan men Figge hade dubbelbokat sig). Så sjösätter Tony nästa helg, och eventuellt åker jag ut och skurar färdigt på däck.

Kanske hinner jag gräva lite ogräs och så lite gräsfrö, vädret är nämligen perfekt, innan jag åker till jobbet för lite snabba åtgärder och vidare till Långbro Värdshus för att äta brunch med sonsonen som fyller 30 imorgon. Lillplutten.

Vädret är också perfekt sovarväder tycker lilla madam, som ligger i fönstret framför mig och snarkar

Så för att verkligen fullfölja alla planer, är det nu duschen och utekläder en stund. Alla livets djupa tankar får jag förmedla en annan dag. Dessutom länkar dessa tankar ofta till människor, som jag av respekt och integritet inte kan hänga ut i min blogg.

Men nattens drömmar har varit förvirrande efter gårdagskvällens händelser här i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar