onsdag 24 september 2014

Catch up

Hade funderingar på att shoppa loss på ett nytt objektiv till kameran, så att inte allting som är längre bort än tio meter bara blir en liiiten, svart fläck, liksom. Då verkar det som att hela kameran håller på att rasa. Får inte bara hända nu. Efter lite bekymmer kunde jag tömma minneskortet direkt i laptopen - då det visade sig att sedan 7 september har jag inte tagit en bild. Whooops....

Men lite opublicerade bilder fanns det, så en snabb resumé av september kan erbjudas

Mina pelargoner har blommat erbarmligt dåligt i sommar. En kombination av för trånga krukor och för varmt? Men i motljuset från kvällsolen erbjöd de ändå en liten skänhetsstund






Visst är det vackert med levande ljus över matbordet - men jäkligt svårt att läsa morgontidningen när hösten infinner sig. Den här lampan hittade jag på Fat Cat House&Garden. Hmmmm.... Sta'n på lördag?

Och så var det den där dagen på Bondens marknad. Men jag köpte inga!


Det fanns megabuketter med dessa - men de doftar så hela huset blir parfyrmerat. Var inte riktigt in the mood för blommor heller, kändes lite tungt

Besöket i himlen var ju avkopplande och erbjöd utsikt att njuta av. Under trädallén döljs hela Bondens Marknad!

Gerry - du kan faktiskt göra affär av dina hemmaodlade vindruvor. Sälj dem som ekologiska!

Promenaden i SoFo bjöd på en del upplevelser, till exempel att Södermannagatan till vissa delar förvandlats till gågata. Fylld av caféer, blomsterhandlare, privata och spontana loppmarknader och lite gammelfolk som kanske rentav tycker att det är roligt att Söder blommar upp igen.

Och Nytorget är en blandning av MC hak och familjeutflykt med picnic


Hemmavid hittades denna helt omotiverat på köksmattan... Varvid en noggrann genomgång av diskmaskinen genast ägde rum. Inga fler vattenskador, tack.

Hela sommaren har jag letat efter lämpliga och lagom shabby chick lösningar för att ställa upp mina tåliga småblommor lite högre upp i fönstret. Efter att storstädat balkongen, visade det sig att därute fanns de perfekta föremålen för denna uppgift. Det gäller bara att öppna ögonen lite ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar