torsdag 1 januari 2015

Grå dag

Slö morgon efter att ha kylbehandlat finger ett tag under natten. Promenad - eller snarare skridskobana, idag är det det där förbannade mellanläget mellan snö och barmark som slutar i ingenting, mer än blåisbana. Helt knäckt i ryggen när jag kom hem för att jag gick och spände mig hela tiden.

Plockat lite, har börjat ett projekt som innebär långtidsplanering av mat. I december, med drömmar och konstiga sinnesstämningar förföll hela min mathållning och jag måste erkänna att jag till slut hamnade på McDonalds och Max ett par gånger bara för att jag inte orkade handla.

Nu har jag gjort fyra veckors menyer, med veckoinköpslista, så får vi se om näringsintaget blir lite vettigare. Hur köper man 2.2 matskedar dill? Och så måste jag ersätta tonfisken med något annat för tonfisk på burk är uurrrkk.

Ska också ta och organisera om i arbetsrummet, men kanske ska vänta till att jag fått mitt finger omlagt. Det är akuten imorgon som gäller, även om änkekollegans sjuksköterseutbildade dotter tyckte att jag skulle gå idag. Men det tycker inte jag.

Men jag kan ju börja fundera i alla fall. Vill inte flytta skrivbordet, för Bezzie trivs med att ha det framför fönstret så att hon kan ligga bakom datorn och hålla koll på både mig och fåglarna. När hon inte skiter i fåglarna och ligger på datorn då, förstås.

Inget bra fotoljus idag (eller inspiration)


Nej, jag tänker inte skaffa halkskydd (ännu). Man kan tassa i snökanten, när det finns en sådan. I övrigt får man ta ett steg i taget

Granntösens snögubbe lever ett hårt liv och har viktminskat betydligt sedan igår bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar