lördag 5 november 2011

Dålig matte

Som en följd av den pågående ommöbleringen, så städades och flyttades akvariet idag.

Det ska ju vara min katter som intresserade följer när matte plockar ur växter och stenar, men inte upptäcker att det står en öppen plastburk med sex fiskar på diskbänken....

Dålig matte var det ja! Har inte sett till mina algätare på (fisk)år och dag, var övertygad om att de svultit ihjäl i mitt rena akvarie. Men se, när jag skulle lägga undan håven hittade jag en av dem uti densamma. Whoops! Nåväl, han återbördades till kamraterna i plastbunken och såg inte alltför ankommen ut.

När jag började lägga tillbaka stenarna, så hittade jag den andra....... Tyvärr något avliden, då han legat i en hink bland alla stenar, och densamma stått och sköljt under hetaste vattnet (tur att inte ordningsman vetat om just detta) i sisådär en tjugo minuter. Kunde konstatera att han inte riktigt tålde det....

Nu är allt överlevande återbördat och på ny, lämplig arbetshöjd. Något enklare att sköta akvarium i byråhöjd än golvhöjd.....Katterna? Tyckte det hela var urtrist och gick och lade sig mitt i någonstans. Kul sällskap man har. Både TV´n och stereon är urkopplade i väntan på att komma till ro på ny plats, tur att man har Itunes, så det blir något ljud i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar