söndag 6 november 2011

Jaha, du min hjärtans kär,

så kom jag igenom den här helgen också  Fast inte som vanligt direkt. Min policy har ju varit att till allhelgona ska hemmet vara höststädat och undanplockat, och efter att tänt ljus vid våra minneslunder och gravar, så stod en mysig familjemiddag med en god höstmeny på schemat.

Blev ju inte riktigt så då, huset har stått på högkant hela helgen. Varför lär man sig aldrig att även den minsta ommöblering blir ett projekt? För att inte tala om att skruva ihop en möbel från IKEA.

Höstmiddagen åt jag hos Barbro och den var god. Till två minneslundar hann jag, och vid Ingarö kyrka blev jag utskälld av en gubbe för att jag satte dit en ljuslykta istället för ett vanligt gravljus. Enligt hans förmening fick man inte sätta ljuslyktor, stod klar och tydligt i ordningsreglerna. Nu har jag läst dem fyrtiosjutton gånger, men har fortfarande inte hittat den regeln. Han irriterar mig fortfarande, där han stod med händerna i fickorna och ondgjorde sig över hur folk var överdrivna i sitt dekorerande och vad skönt det var när vaktmästarna tog bort dekorationerna.

Tur att jag är så tunnhudad så jag tog till gråten, hade jag varit i gammalt gott slag, hade det kunnat bli ett fint uppträde bland allt folk.

Nu, sen söndageftermiddag är huset på plats, man kan säga att jag ligger lite efter normal planering. Det enda som saknas nu är TV'n - för jag får inte ihopkopplingen med box, TV och DVD att fungera, så jag får inte fram några kanaler! Tur att jag klarat av att koppla in stereon iallafall, igår kväll var det bra tyst när allt var urkopplat.

Och min hjärtans kär får nog nya ljus i veckan, det kan han behöva. Vem avskydde novembergråheten mer än du??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar