lördag 3 mars 2012

Går det bra?? Inte överdrivet

Efter stenskott och annat elände, beslöt jag att göra en god gärning. Goda gärningar betalar sig icke! Särskilt när de har en baktanke, nämligen att muta kattvakten.

Har haft på agendan att baka en kaka till kattvakten - särskilt inför kommande kattvaktsbehov. Handlade nödvändiga attiraljer och satte igång.

Började med att det inte fanns röd karamellfärg på Coop, så det bidde grön.

Fortsatte med att tappa äggen på mattan nedanför diskbänken. Gäggigt....
Fortsatte att knäcka ett ägg i degskålen.
Fortsatte med att tappa nästa ägg i degskålen.

Nåväl, det blev en kaka till slut och den blev till och med accepterat i grönt. Sprang över med kakan och fick dåligt samvete när kattvakten frågade när han skulle vakta katterna. Jag KAN faktiskt baka en kaka ändå (fast jag behöver kattvakt snart).

Rafsade ihop trasmattan och skyfflade in den i tvättmaskinen. Smart - inte.

Så strax efter sju i morse slog jag upp rätt sida i instruktionsboken och började tömma och demontera avloppsfiltret. Gick det bra? Nä!! Får inte loss eländet. Men jag lyckades byta av en och en halv nagel.

Som tur är så hade jag ändå tid för nagelvård idag, så jag lämnade badrumsgolvet som det ser ut och åkte till Nacka. Slog mig ner, sträckte fram tassarna, och försjönk i en blandning av Wordfeud och Bob Dylan. Det var ett misstag, för det blev nog ett litet språkligt missförstånd mellan mig och de små thailändarna. Så nu har jag fransk manikyr, vilket jag inte tycker om. Jag föredrar klassiskt med klatschiga färger. Får bli nästa gång och då får jag vara lite alertare...

Känner ni till Twins. De där som säljer onödiga maskiner på reklamTV? De har en butik i Nacka Forum mittemot nageltjohejet. Efter att ha sett reklamfilmerna mer än en gång, så stolpade jag in och köpte mig en ångmaskin. Ja, en sådan där universalmaskin som man kan göra rent runt lister och i fogar i badrummet, tvätta fönster, fräscha upp mattor och diverse annat med. För tre veckor sedan var det introduktionserbjudande för 599:-, nu kostade den 999:-

Tvättmaskinen hade reducerat min frukost till ett minimum, så fika stod på programmet. Köpte mig en skagenmacka och en Cola light. Som jag slog ut över hela fikabordet...(Räddade I-phonen med 0.015 sekunder tillgodo)

Åkte hem och tog tag i projektet jag startat redan innan nagelbesöket. Nej, inte tvättmaskinen, det projektet är dött, men vårstäda balkongen. Går som en dans med min nya ångmaskin.

Min nya ångmaskin låter som om den har astma, men den levererar så fan inte någon ånga.

Städat ändå, kastat bort barrande gran- och tallrisk kastat enarna, packat undan ljusslingorna och mikrodammsugit mattan. Lyft upp pelargonerna till blombordet - fast jag tror de flesta är döda, trots alla isoleringsinsatser. Inte för att de frusit, men jag tror de ruttnat och möglat bort. De flesta stjälkarna var helt tomma, mjuka och slemmiga. Jag måste sluta spara på pelargoner. Hann åka till Brunn med skräpet.

Imorgon blir det ny resa till Nacka Forum för att byta/lämna tillbaka ångmaskinen. På måndag ska jag ringa Electrolux för en reparatör - där gick det en tusenlapp till.

Imorgon fyller Anna år. Imorgon är  det framförallt Vasaloppet och det vete fan om jag klarar. Mina och Ralf's processer för att åka Vasaloppet var monumentala och stor familjetradition. Hembakade muffins! Färskpressad juice! Marmelader!! Ägg i olika former!!! Te i mängder!!!! Ljus och servetter!!!!!! Och äta frukost fram till eliten var i mål.

Kan man göra det ensam????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar