fredag 20 juni 2014

Fem sorters sill

är kanske att ta i när man firar midsommarafton tillsammans med katten på balkongen

Men sill är gott, tillsammans med några ägg med löjrom och lite hårt bröd. Mer behövdes inte.

Hittade lite gamla räkor i frysen och efter att ha illvrålat en halvtimme i väntan på att de skulle tina, har den här fröken sörplat i sig två omgångar räkor i matskålen.

Vadå matvrak? Det var inte jag som åt upp matjesillen..........

Min lobelia blommar nog några veckor till

Och fuchsian (som syns ovanför Bezzie) är ett oplanerat köp i veckan

Efter sillunchen blev jag lite dåsig, så jag sträckte ut mig på soffan med katt, filt och bok. Och under över alla under, så lyckades jag dåsa till - då började grannen under mig borra i taket. Jag har nu limmat ihop spåren på magen efter Bezzies rivstart. Så istället tog jag mig en promenad.

Trodde inte att jag skulle bli hungrig mer idag, men en laxsmörgås går nog ner, trots allt.

Men det är ungefär lika grått idag som det var på nyårsafton - så faktiskt står det lite ljuslyktor på balkongen och skimrar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar