söndag 1 juni 2014

En långhelgs avslut

Den här helgen har jag försökt att varva ner och slappna av lite, inte fara runt som en tokig och göra tusen saker.

Förutom att köpa ny dator med tillbehör och så sakta få igång den då förstås.

En liten stund blev det vid Björkvik idag på förmiddagen. Dykarskolorna var i sitt esse, så det fanns gott om underhållning, men mest ägnade jag mig ändå åt min bok och åt utsikten



Efter en kort fikapaus och ett mycket oplanerat och okontrollerat besök på en viss outlets Whare house sale, som resulterade i ett antal julklappar, så välkomnades jag av en viss dam som njöt av eftermiddagssolen

Du skulle inte kunna tänka dig att älska mig lite, bara en liten stund???

Nu är klockan halvnio, solen skiner fortfarande på oss ovanför skogsdungen och friden har lägrat sig för både katt och hortensia

En och annan blomma blev det även i år

Vissa av mina grannar färgkoordinerar sina balkongplanteringar mycket strikt, varje år tänker jag att jag ska göra det samma. Men det skiter sig alltid för jag faller mer för blommor än för färgkoordination. Men salvian som jag satte upp till fotograferingen inför försäljningen och heliotropen matchar iallafall

Visst är den fin, min isblåa dubbla hortensia?

Lobelian är rätt praktfull också, även om den måste vattnas två gånger om dagen. Hittar du den lilla rosa fågeln???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar