onsdag 16 mars 2011

Det gör ont

Idag har jag bjudit Barbro och Naima på vegetarisk buffé på Ulrikdals Trädgårdar, en lunch skämtsamt kallad änkemöte. Barbro blev ju ensam tre veckor innan jag själv och Naima för några år sedan.

Naima och jag åt med god aptit, Barbro mest bara petade i maten, men vi satt och pratade i två timmar. Tittade på blommor och jag köpte fyra minibegonior och några påsar med chilifrön. Samt jättekrukan med prydnadsgräs som katterna anföll innan jag ens hann packa upp.

Försöker komma ihåg saker som Ralf och jag gjorde, sådant jag fixade, arrangerade, bokade för att han skulle få uppleva något roligt. Detta för att annars kommer tankarna smygande på allt vi INTE gjorde. Går så där och då gör det ont.
Just nu gör det mest ont över att jag inte förrän i september fixade honom en egen arbetsplats i "biblioteket". Meningen var ju att vi skulle dela arbetsplatsen i arbetsrummet, men där bredde ju jag och datorn och alla papper ut sig. Inte förrän i höstas fixade jag en egen arbetsplats till  honom, som han kunde inreda som han ville och som han trivdes med. Under mörka höstkvällar när jag kom hem, såg jag lampan lysa och det där blonda huvudet sitta lutat över skrivblock eller böcker. När inte Magou låg i vägen förstås.

Och tanken på att det tog fem år att göra den förändringen gör ont.

Imorgon ska jag börja jobba igen

2 kommentarer:

  1. Tänk inte på vad som inte blev gjort utan allt ni har gjort.Och det är mycket. Kram Ia

    SvaraRadera
  2. Ledsen att inte hunnit skriva något, men jag har läst. TÄnker massor på dig vännen.
    Många styrkeKramar igen från mig och KattLigan.

    SvaraRadera