onsdag 2 mars 2011

Hemtjänst, Rehab, matproblem, förberedelser

Kan ju säga att det går så där att jobba hemifrån, känns mest som jag springer ärenden, framförallt är jag en frekvent gäst hos Apoteket. Nu har jag fått smärtstillande, men fortfarande ingen näringsemulsion, och Apoteket kan inte säga när jag får det, för de får inget datum från leverantören. Ring och fråga då, för helvete!!!!!!!!!!!

I dag kommer hemtjänsten, de kommer att vara här tre gånger per dag för att hjälpa Ralf med mat. Jag lagar maten själv, vi har fått nog av sjukhusmat och färdiglagat i den här familjen för ett bra tag framöver. De kommer kl 10.00 (frukost) kl 12.00 (Lunch) och kl 14:00 (mellanmål). Om jag sedan kan gå hem vid fyra så kan vi äta igen vid fem. Sedan blir det att fixa mat till dagen efter igen, så schemat är tämligen fast.

Imorgon kommer Rehab för rullstolsutredning och lite allmän översyn om vi behöver mer hjälpmedel. Rullstolen är för utomhusbruk, annars kommer inte Ralf någon vart. Förmodligen måste man ha läkarremiss för denna, men arbetsterapeuten skulle kolla det. Isåfall får Carema på Saltsjöbadens Sjukhus fixa det. Vi kan få låna en uthyrningsrullstol nästa vecka för Anders begravning och läkarbesöket hos Hematologen på torsdag. Arbetsterapeuten ringde vid kvart över sex igårkväll- jestanes, vilken uppställning.

Igår hann jag iväg och beställa begravningsblommor till Anders begravning och hittade dessutom en svart kavaj som jag kan ha.

Äta och äta förresten - två matskedar här, tre dessertskedar där. Glass är det enda som verkar gå ner någorlunda. SÅ kl åtta ska jag ringa KS kirurgen och fråga om det ska vara så här.!! Ta hit hemsjukvården och en droppställning för han dricker inte nog med vatten heller. Dessutom är han nu jättehes. Vad kom det ifrån?

Sover gör vi som krattor - Ralf är jättelättväckt, det räcker med att katterna tassar upp i sängen för att lägga sig där, så vaknar han. Eller så har han halsbränna. Eller måste gå på toaletten. Eller är bara orolig. Så det blir en timma i taget och en timma vaket.

Jag har bönat med min svägerska, så hon tar med sig hårsalongen hit i helgen och klipper Ralf. TÄNK om han hade pallrat sig iväg och gjort det i december när jag bad honom, istället för att skjuta allt på framtiden.
Jag har också bönat med Mr Big nere i Mölnvik, jag ska mäta Ralf, ringa till henne och hon ska plocka fram lite olika mörka byxor som jag får ta hem och prova på honom innan begravningen. Denna butik är gudabenådad. Det finns inte på kartan att Ralf ska kunna ha sin mörka kostym, den kommer att hänga som en säck på honom. Men Marianne på Mr Big är en underbar person!

Du har fått kallelse till din hudläkare - jag antar att jag ska avboka den tiden. Fick du någon ordning på försäkringarna förresten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar