onsdag 4 maj 2011

3:e maj 2011 - say no more




Har haft tjockaste tröjan på både gårdagens och dagens morgonpromenad - samt mössa och handskar!

Nu på morgonen har allt smällt bort, men det småregnar, blåser nordligt och är allmänt tjurigt

Så är väl humöret också - jag tycker inte att livet är snällt. Gick förbi Engelska parken vid Farstadal idag, och backarna är helt täckta av vitsippor. Varför visade jag aldrig Ralf det?

Väntar på att få besked från Länsstyrelsen beträffande spridning av askan. Måste sortera in alla kontoutdrag, fakturor, etc i en ordnad pärm inför bouppteckningen, så att den går så lätt som möjligt. Måste prata med Viktor om att acceptera erbjudandet att få ligga kvar på land över sommaren med båten.Måste meddela VBS att jag inte behöver platsen i sommar trots allt och att jag vill hyra ut den och få mina pengar tillbaka.
Måste röja balkongen så att målarna som ska måla fasaden kommer åt.

Måste fatta varför min Ipod spelar upp kapitlen i helt fel ordning när jag äntligen laddat ner en deckare.........

Måste fatta att jag är ensamstående numera. Något jag kan leva med rent principiellt - jag har inget jättebehov av stort socialt sällskap. Men jag har väldigt svårt att acceptera att jag är ensamstående för att Ralf inte finns - det är inte vad jag kan förstå och acceptera.

Och numera kommer han inte ens och spökar för mig längre. Men jag har drömt om honom rätt mycket de senaste nätterna

Och om vädret är tjurigt härs, så verkar våren vara ännu senare i USA, för i fredags kom det en bukett tulpaner därifrån....

1 kommentar:

  1. Shit vad snö ni fick.
    Här snöade det mest på tvären fast inte så länge.
    Tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera