lördag 21 maj 2011

Gräsmattor-nackont-skogsbrand-rabatter-bakläxa

Först av allt - det är inget roligt att skriva blogg när man inte har någon kamera

För det andra - tur att det blåst idag, så man kunnat hålla lagom arbetstemperatur

För det tredje - 90kvm gräsmatta tog 40 minuter att lägga ut. Trots kort varsel kom det fler än tio personer, så vi fick lite annat gjort också.

För det fjärde - den enda med erfarenhet av gräsmatteutrullning kom ut efter att allt var klart (av godkända orsaker) och gav oss bakläxa. Men jag var redan inställd på att jag måste göra diverse korrigeringar imorgon, det kan jag leva med, bara det huvudsakliga arbetet är gjort

För det femte - hämtade 23 stora kullerstenar på Säby och lade ut som parkeringsskydd. Kanske slipper bilar på gräsmattorna nu

För det sjätte, sjunde, åttonde och så vidare. Idag har mina 70 basilikor fått stå på balkongen under dagen för första gången. Min kompis Oliver (sisådär en fem år gammal) kom hit ikväll och fick en kruka för hans mamma hade glömt att köpa. Nu har jag burit in alla 70 plantorna igen - plus citronbasilikan och chilin - för natten. Så ska jag hålla på till efter den 10 juni.

Grävt upp, luckrat och planterat om i en rabatt, inkl planterat utblommade påskliljor. Nej, jag är inte galen.

Orkade inte laga lunch, åkte ner till Bistro i Hamnen och åt en spenatsoppa för 85 kronor. Hade förmodligen lagat till den själv för tjugo.

Har fått en muskelinflammation i nacken och axeln -måste nog ringa sjukgymnsten måndag morgon, för till och med en stavgångspromenad blev nästan outhärdlig. Och det är Vårruset på onsdag......

Nu ska jag försöka vara duktig flicka ett tag. Ska författa tackkortet som ska skickas till alla som på något sätt hört av sig, deltagit och stöttat efter Ralf's död. Och så har jag en 50-årspresent att starta upp med.

Och så är det en sådan där dag, då jag pratar med många - men bakom masken är bottenlöst ledsen.

OCH - så ringde jag brandkåren för det har luktat brandrök och varit duktigt dimmigt uppe i skogsdungen och bakom elgatan. Men inte hittade de någon skogsbrand. De såg bara rätt uppgivna ut - fruntimmer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar