söndag 29 maj 2011

In the early morning rain

- och framförallt blåst. Det verkar som att Ralf bråkar med oss inför morgondagens utflykt i skärgården, hans sista resa med oss.

Fredagens tjejmiddag blev omfattande, vi stängde stället, efter sju timmars prat. Ibland undrar jag vad det är med oss som jobbar där, som förlorar våra kära på så dramatiska sätt (ja, jag får väl anse att jag förlorat Ralf på ett "normalt" sätt), men jag har vänner/kollegor som råkat betydligt värre ut med olika typer av olyckor och katastrofer. Mycket prat blev det om det som  hänt, och många tårar. Vi drabbades också av ett uppraggningsförsök, med en man som  kom fram och tycket "att ni är ju så glada, och verkar ha så roligt". Roligt hade vi väl också, men jag muttrade lite för mig själv "du skulle bara veta".

Trots det lyckades jag ta en femkilometers promenad igår, byta lakan och städa lite, rensa ogräs i typ tre timmar och då har jag bara hunnit med hälften, grillat lammrostbiff och tomater och somnat i soffan.

Det känns så jobbigt fortfarande att bädda och byta lakan på ett täcke som aldrig blivit använt sedan jag bäddade senast. Om man inte räknar katterna då, men det är inte samma sak liksom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar