måndag 23 december 2013

Det går framåt om än sakta

Ewy och Robert var här igår och vi bytte julklappar. En extra julklapp var att diskmaskinen flyttades från sovrummet till sin rätta plats, slangar kom på plats och sladden satts i,

Men den ska också fästas och det har en yngre granne lovat göra ända sedan förra veckan...... Jag väntar fortfarande ivrigt och inser samtidigt att jag nog får handdiska efter julmiddagen imorgon. Som det är nu, så tippar den varje gång man öppnar luckan och så kan man ju inte ha det

Men bara att få bort den från sovrummet botade min diskmaskinsdepression och jag kom äntligen igång med julpyntet. Nu står skinkan i ugnen och alla tomtar är placerade. Skinkan kom in i ugnen väldigt sent pga av nämnda unga granne, eftersom jag skulle uträtta sista ärendet efter att han varit här så väntade jag och väntade och väntade. Till slut uträttades ärendet, och nu äntligen står i alla fall skinkan i ugnen,

Det blir sen griljering. Men sillen lades in före åtta i morse och Jansson puttrade färdigt strax efter tio.

Jag klädde julgranen igårkväll och idag har jag möblerat om och flyttat klädd gran. Det gick över förväntan.

Lördagens resa till och från Siljansnäs gick också bra, och lilla fröken Alice Vera Margareta är nu vederbörligen döpt under två stolta storebröders uppsikt. Bra präst där, som inkluderade Emil och Erik och hade gett dem viktiga uppgifter att utföra under dopet. Till exempel att komma ihåg lilla systers alla namn och tala om dem för alla närvarande (som var många, familjen Larsson står inte tillbaka för familjen Holm vad gäller antal)


Blev det någon resa till Ohio?? Och hur gick det med isstormen??






Nästa resa blir nog till bröllop.....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar