tisdag 31 december 2013

3D oskulden förlorad

igår var jag med en sondotter och tittade på The Hobbit i 3D. Min första 3D film någonsin.

Häftigt när rollgestalterna vandrade ut i publiken och när jag hade en decimeter stor humla mitt framför näsan.

Filmen?? Jättebra, 2 timmar 41 minuter försvann som ingenting. Tolkien är bäst och all annan fantasy är bleka kopior. Basta!

Sista arbetsdagen i går, nu börjar min julsemester och fortsätter sju dagar framöver. Ska göra lite långtidsplanering för Bostadsrättsföreningen, städa kontoret, ta långa promenader, städa undan julen, städa ur bilen på insidan, äta lunch med Barbro, ta rätt på stryktvätten inkl alla juldukar, fixa naglarna, göra långtidsbudget, städa kassaskåpet i styrelserummet, jobba lite med några långtidsprojekt på jobbet, och lite annat småpyssel.

Det var den semestern, ja.

Men kan ju börja direkt med en av punkterna. Promenad. Det duggregnar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar