söndag 25 december 2011

Återtar sakta mitt hem och mig själv

Diskmaskinen är laddad för vilken gång i ordningen och jag börjar själv ladda om. Igår gick det bra, man var ju liksom sysselsatt från sju på morgonen till sena natten. Idag har det varit lite tyngre.

I huvudet också......

Jag har dock räknat efter hur många ljusstakar som Jennie missade att tända när jag utsåg henne till ljusvakt. Hmmm, nästa år får jag utse någon annan som ansvarig. Mat har jag till påsk och snapsen räcker till nästa jul också.

Lutfisken har fått byta vatten och stått under rinnande vatten omväxlande och änkekollegan är på ingång. DÅ upptäckte jag att jag måste gå och köpa potatis. Skalade all potatisen igår, och vi måste ju ha potatis till lutfisken. (Jag glömde köpa mer kattfisk och kattkött också, men det törs man inte andas om så högt)

Det kom ingen stor schäfer, han stannade hemma, så katterna är inte alltför miljöskadade idag...

1 kommentar: