torsdag 22 december 2011

Skinkan

från en hemmaodlad, ekologisk och före detta glad gris har hämtats. Det blev lite prinskorv från samma källa, samt några skivor rökt hjort.

Innan jag hämtade skinkan åt jag lunch, och efter att ha hämtat skinkan tog jag en promenad runt fotbollsgolfen och lite korsande naturstigar.

Allt det skedde på Siggesta gård ute på Värmdö, lunchen på Logens restaurang, inköpen hos Bondens matbod. Var inne en sväng på klädaffären också, men duktig flicka kom ut tomhänt.

När jag kom hem var den stora tröttheten på väg att anfalla mig och jag vet nog varför jag. Den är mer emotionell än fysisk. Så med ett megalyft i nackskinnet gick jag ner och hämtade alla lådor med julpynt. Nu är alla mässingsljusstakar och alla silverbestick putsade - Jag ligger alltså före i planeringen.

Att putsa detta var inte min uppgift - den var delegerad såsom en perfekt sitta-framför-TV'n- uppgift. Å andra sidan blänkte allting mycket mer på den tiden, eftersom Ralf kunde sitta en eftermiddag och gnugga. Det har jag vare sig tid eller tålamod till. Men de blänker iallafall. Och därmed ligger jag före planen!!

Tog också tag i något som inte står på listan, nämligen att stryka örngott och handdukar - har jag inte gjort sedan den stora strykningsattacken i slutet på semestern. Så ställde jag med gott samvete undan strykbrädan - för att idag plocka fram den idag. Alla ljusstakar ska prydas med röda rosetter, liksom granen.

Men nu ska jag först och främst åka och handla julmaten, medans det bara är enstaka pensionärer på Coop, för att sedermera åka till Sickla och köpa den sista julklappen och espressokoppar. Enligt planen skulle jag åka till Bullandö och fika och ta en promenad, men det låter sig nog inte göras tidsmässigt - tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar