söndag 9 oktober 2011

Jag har gett upp

med att slåss med mitt strulande modem och min trådlösa router. Jag har kontrollerat mitt bredband via Bredbandskontrollen.se. Jag har rensat min dator. Jag har startat om och dragit ur och satt i alla kablar ett antal gånger. Lik förbaskat får jag webpage not found gång på gång på solida, normalt fungerande websites. Bilder visas inte på bloggar som slås upp. Websidor stängs ner gång på gång med "internet hittade ett fel och stänger ner sidan".

Det mest fascinerande är att ComHem i all sin vishet inte kan förklara hur ett hitintills normalt (om än långsamt) fungerande modem och bredband  helt plötsligt slutar fungera tillfredställande. Deras standardsvar är "du behöver ett nytt modem och ett större bredband". Även om jag inte ökat min trafik eller söker nya, tungt belastade websidor.

Så nu har jag beställt ett nytt modem med inbyggd trådlös router för 900 kronor inkl frakt och ett större bredband för 105 kronor mer i månaden. Någon som behöver en Belkin trådlös router

Å andra sidan - snart börjar det här spektaklet! http://www.volvooceanrace.com/en/home.html.
Förhoppningsvis så kommer släkt och vänner att utmana varandra i den digitala tävlingsseglingen, ett mycket njutbart skådespel eftersom man slipper de fysiska strapatserna, men får leva med hela strategien och spänningen. Vilket reducerar WordFeud till sin rätta plats...

Men, men - jag är nog torsk i seglingstävlingen från början, jag är den enda i kretsen som inte har en I-Phone.....

1 kommentar:

  1. Men shit, att ingen lyckas få fason på det ??! Trist Men nu MÅSTE det ju fungera iallafall.

    SvaraRadera