lördag 1 oktober 2011

Det där med lediga dagar

Efter att haft ett par fullbokade helger, bestämde jag mig för att någorlunda ta det lugnt den här helgn. Men ju närmare helgen, desto fler punkter på "att-göra-listan". När jag ändå inte har något för mig kanske jag skulle ta och...............och.......och..............................och.....och..........................och.

Snart är man tillbaka till normalstadiet - att hinna med hälften av det man förutsatt sig.

En sak har jag iallafall gjort idag, för första gången i mitt liv. Spinning. 'Estanes säger jag bara, tur att passet bara var 30 minuter. Min ansiktsfärg var betydande påtaglig när jag vacklade där ifrån. Direkt till djuraffären för att köpa kattsand. Lämnade två veckors återvinningssparande. Sedan till nästa köpcenter där jag blev kvar ett tag. Kicks för ny mascara och nytt nagellack. En runda på Hemtex, kom som den duktiga kicka jag är ut tomhänt. Fast en ny pläd till soffan skulle vara trevligt. En runda på Lindex, lika tomhänt. En runda på Mr Big (vi har handlat där i säkert en 15år, tänkte att ägarinan skulle vara där någon dag så att jag får tacka för all service hon gett Ralf under årens lopp). Nu har hon dessutom damkläder, hittade en brunrutig damkilt, men det fick plats en Kathleen till i midjemåttet, tyvärr.  Köpte te till mig och Jennie, samt lite kaffebönor, ifall man får främmande någon dag. Åkte till hamnen och visste att det var något jag skulle köpa i ChabbyChick butiken där, men kom inte på vad det var. NU vet jag vad det är. Åt lite sushi (nummer fyra den här veckan, det går inte speciellt bra ihop med GI dieten), köpte fyra tallrikar till hos Villeroy Boch, nu kan jag bjuda 12 personer på middag.

Har vikt lite tvätt, tvättat lite annan tvätt, bytt lakan. Fortfarande bäddar jag troget med två täcken och påslakan....

Städade lite till, med dammsugning och undanplockning, öppnade kattkistan för toarengöring - och hittade en stor, slemmig blodig hög. Bröt ihop lite stillsamt, bytte till ny låda, den gamla står i blöt i duschen, åkte till Coop och stödhandlade och köpte lax till middag (igår blev det tonfisk förresten, får man köpa det?? Magou gillade den iallafall) samt köpte fisk till Magou. Har kokat den nu, vilket innebär att jag har en hysteriskt jamande Bezzie som snurrar runt och väntar på att den ska svalna, medan Magou ser lätt skeptisk ut. 

Nu finns Värmdö Musteri's äppelmust på BagInBox, så det blev en sådan. Kommer att tjäna massor av pengar i framtiden, tidigare köpte jag två enlitersflaskor för 99:-, nu köpte jag en treliters BiB för 129:-. Dessutom mustad på Åkeröäpplen, mina absoluta favoriter!
Plockat in det jag handlat, om Barbro är en sucker på att köpa hushållsapparater för att göra livet lättare, så är jag en sucker på nya rengöringsmedel. Så jag har naturligtvis lytt reklamen och köpt Cillit Bang's nya sprayrengöring. Sprutade ner hela duschkabinen, hällde upp en vodkamartini med tonic (nu är julspriten snart slut) och satt mig på balkongen en stund. Blåste såpbubblor till Magou, som han villigt lekte med, dvs satt och beundrade, och faktiskt fungerade datorn en liten stund iallafall. Jag har nu startat om alla mina routers, men på balkongen blev det lite för tungt tydligen.
Kom på att man skulle spola bort rengöringsmedlet efter två minuter, det fick sitta betydligt längre, kan jag säga.

Vad jag inte har gjort? Skulle rensat ogräs på framsidan,  har en ekallé med alla höstens färger, från grönt till djuprött jag borde gå och fotografera innan det är försent.

Vad jag har kvar att göra?? Plocka ur diskmaskinen, plocka in ny disk. Vattna blommor, ute och inne. Fila ner och måla naglarna, göra om lite i biblioteket inkl packa ner Ralf's krigshistorieböcker, laga middag, servera torsk till hunger-svält-och-umbärande-ligan. Tvätta golven.....

Ledig dag var det, ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar