fredag 14 oktober 2011

Må bra mutor

Ibland gäller det att hitta på må bra mutor till sig själv, för att hålla näsan över vattenytan. Särskilt när det är fullmånetider.

Så eftersom jag jobbar hemifrån idag, så beslöt jag mig för att dela dagen i två (vanligtvis jobbar man i ett sträck med en hård knäckemacka någonstans mitt i) och bjuda mig själv på lunch på Siggesta Gård. De hade skomakarlåda och inkokt lax med dillmajonäs att välja mellan, avnjutes i en lagom country style inredning med shabby chick inslag. Perfekt!

Dessutom har de några vackra promenadslingor, en ängspromenad, en med utsikt över havet och genom skogen. Så in med gåstavar i bilen, promenadkängor på, varm tröja och skogshuggarjacka i beredskap. Agendan är spikad
- en timmes promenad i det vackra höstvädret
- lunch
- under lunchen läses fakta in och en projektplan skissas för nästa stora huvudprojekt. Bra va!

Verkligheten
Jodå, gåstavar, skogshuggarjacka samt en hel del skräp från modeminstallationen kastades in i bilen. Sladdade elegant in vid Siggesta Gård - utan plånbok.... Bidde lite arg - men nu skulle jag så katten ha lunch. Hem i inte helt lagstadgad fart - det tar ju bara en kvart. Hämta plånbok och tillbaka igen. Det tog totalt sett trekvart med stopptid och vägarbetet vid Torsby. Konstaterade att det fanns ingen tid för promenad. Men äta och arbeta samtidigt är jag iallafall bra på.
Träffade ett grannpar det första jag gjorde när jag kom in. Så det bidde grannlunch med mycket skvaller och småprat.

Trevligt värre - men inte direkt någon må bra muta, för nu har jag ångest både över motionspromenaden och det uteblivna arbetet. Så det kan bli.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar