söndag 23 oktober 2011

Fönstertvättningsbelöning

Efter morgonpromenaden, tvättades de två sista fönstren, vilket inbegrep hela d......a balkongdörren. Därefter belönades jag med en picknick ute på Björnö Naturreservat längst ut på Värmdö.
Det är stil på mina picknickluncher numera. Svart Chaité som bryggs på plats, hembakat bröd med hemgjord färskost, ekologisk honung och Anna's nästan hemgjorda Äppelmust
 Trolska trollskogar, onödigt att ta med gåstavarna egentligen
 Undrar om det är ditåt jag ska?
 Nu börjar man ana skärgårdslandskapet...
 Efter drygt tre kilometer, varav den sista med rejält klättrande uppför löv-och mosshala bergshällar öppnar sig landskapet
Här syns blåa Nämdöfjärden - och en ensam seglare kom påpassligt fram bakom udden.
 Så här bedrövligt var det ute i skärgården idag...
Det var inte en ensam seglare - bakom en annan ö dök nästa entusiast upp.
 På de här öarna ligger det ett och annat hus - ibland är de till salu. Men Lottoguden och jag är aldrig överens när tillfället bjuds. Vi är inte överens vid något annat tillfälle heller
 Som vanligt lutar världen åt söder när jag fotograferar horisonter - men ljuset blev ju vackert iallafall
 Måste börja komma ihåg att ta med mig telefonen när jag gör mina ensamma utflykter. Hala bergshällar och branta trappor i utsiktstorn kan ju innebära bekymmer på ålderns höst
 Marinan vid Småängsvikarna ökar i omfång - och erbjuder en del oortodoxa brygglösningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar