söndag 30 oktober 2011

Åååå så vare fest

Födelsedagsbarnet i egen hög person, något överexponerad. Borde lära mig att använda min inställbara blixt istället
 Om man dirigerar moster med hela handen, får man bästa presenten
 Som tur är så är moster också arbetskamrat, så att man kan dirigera mycket och ofta. Men jag håller med - de är ljuvligt fina. Tacksam att jag slipper diska dem dock - stackars Kaneda....
 Men även nyttiga presenter - nu slipper Ia springa ner med sin elvisp varje gång Jennie får baklust
 Det blev ju ingen Kitchen Aid i paketen (den här gången heller), men även om strykjärn är mindre glamoröst så kan det ju komma till nytta någon dag
 Plastfarmor köpte två påsar gott och blandat, bland annat ny tesort, MamboJambo. Och så fanns det en liten lapprisak med, den sista presenten farfar köpte. Har legat i en korg sedan förra Trettonhelgen, det var allra sista gången Ralf orkade följa med på någon utflykt, när han följde med på shoppingtrip till Siggesta.
 Mannen i mitten hejar på, det var han som ringde och sa att han fått en så ful dotter (det sa min pappa om mig också)

 Trött storebror ska åka hem, plastfarmor var inne på samma spår så vi hade en date i hallen
 Svårt att fånga hela mammasidan på bild, men en halvdan bild på mamma, två morbröder, en moster, och två kusiner.

Trevligt var det, nya möbler hade de inköpts (och ostrukna gardiner) och den allra finaste födelsedagspresenten stod Kaneda för. Ett fint fotoalbum med texten "en liten, en stor, båda speciella". Vad det innehöll?? Bilder på farfar och på den saknade kissekatten MiloBean. Både Jennie och jag fick bita ihop ett par sekunder där. Särskilt när jag såg kollaget med en bild på Jesper som sitter i Ralf's knä och blir kittlad så att han kiknar, och bilden på Jennie som krupit ihop i farfars knä - med texten "he brought laughter and comfort".
En så kärleksfull present

2 kommentarer:

  1. Ta genast bort det hemska kortet på mig vad gör jag för min uch.

    SvaraRadera
  2. Ej anonym det är jag Ewy.

    SvaraRadera