lördag 29 oktober 2011

Höststädat hem, höststädad katt

Så är golven tvättade också, vilket också var välbehövligt efter Magous magproblem. Inte för att han fuskar med lådan, men han har kräkts här och där, och suttit med smutsig bak, och jag har torkat fläckvis, vilket syns tydligt. Nu är allt tvättat, vilket är en utmaning när man har öppen planlösning. Släpa möbler runt, var slutade jag senast och var tar jag vägen nu.
Magou är också höststädad, den här veckan blev han igen jättedålig imagen. Så det blev ny panikdusch och djurkliniken och det sista desperata försöket blev rakning. Totalrakning. Han mådde riktigt pyton igår när han fick åka hem, kissade ner buren, fick ett nytt diarreanfall över hela lådan och kistan, kräktes och var riktigt ynklig. Idag är han pigg men missnöjd med dieten - kokt fisk istället för Gourmet.
Bezzie är ännu mer missnöjd och visar det genom att intensivt fräsa åt Magou varje gång han kommer i närheten.

I eftermiddag ska jag på kombinerat 25-årskalas/inflyttningskalas. I måndags var det 25 år sedan äldsta grabben och hans fru ringde och sa "vi har fått en flicka, och hon är så ful". Tycker nog hon har tagit sig under årens lopp...









2 kommentarer:

  1. Ja en riktig sötnos är hon verkligen.
    Men stackars Magou.
    Hoppas verkligen hon mår bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Inkan, han är mycket piggare idag, äter torrfoder, men är extremt mattig. Om jag sitter still fem minuter ska han sitta ovanpå mig.

    SvaraRadera