måndag 26 september 2011

Det går baklänges

på alla möjliga sätt och vis. Samtidigt råkar jag ut för rätt konstiga saker

Kämpar med min vattengympa två till tre gånger i veckan - och går upp i vikt! Gerd heter vår ledare på måndagar - om hon får fortsätta kommer jag att ha ett sexpack på magen nästa sommar - hon är helt besatta av att träna magmuskler. Men - hon är bra, en helt annorlunda vattengympa med henne. Idag fick vi kvarsittning och fick träna två rörelser intensivt under närstudie, för hon var inte helt nöjd med utförande. Och just ikväll var inte de två tjattermostrarna med (har jag fått ärva dom av dig, Inkan?) men den i övrigt timida Gerd är faktiskt den enda som vågar tala om för dem att hålla snattran och snacka efteråt.

Däremot blir det inte så mycket morgonpromenader, kan inte förmå mig upp ur soffan för en sådan. Dessutom måste jag allt oftare vara tidigt på jobbet, vilket är en bra ursäkt. Imorse hade jag dock intentioner  - men eftersom det stod en stor älg bortanför parkeringen och såg sällskapssjuk ut, kollapsade jag en stund till i soffan - och somnade naturligtvis om väldigt gott. Varför ska just jag råka ut för sådant?

I lördags var änkeklubben på allvarlig shoppingtur. Barbro hade tittat på ny soffa och soffbord, och jag var med som moraliskt stöd inför det slutliga beslutet. Fullkomligen älskar att köpa möbler på andras plastkort. Nejdå, Barbro lilla, det där är inte alls så dyrt................... Efter att Fru Holm spenderat pengar på att köpa ett nytt dammsugarmunstycke (skruvade isär det gamla, när jag skruvat ihop det igen, hade jag väldigt många delar över och ett dåligt fungerande dammsugarmunstycke) åt vi lunch bland kultureliten från Sofo. Vädret var fantastiskt, vi satt på en uteservering på Medborgarplatsen, såg på de chicka människorna som drack vin och åt chicka sallader och smårätter, själva åt vi isterband med stuvad potatis och varsin stor Staropramen starköl. Inte så chickt, men gott. Numera lagar man ju inte sådan mat direkt.

Just nu är det hyfsat lugnt på spökfronten hos mig, men hos Barbro skramlar det i köket mest varje kväll.

Imorgon kväll när jag kommer hem från jobbet ska jag plantera 50 krokus och 50 tulpaner runt Ralf's syrenträd. Så kan han spöka runt lite däromkring......

1 kommentar: