söndag 25 september 2011

Such a night

Trasiga tarmar verkar vara mitt levnadsöde. Min egen Ulcerösa Kolit, Ralfs tarmcancer och nu Magou.

Klockan fyra i natt stod jag och tvättade hysteriskt morrande och fräsande katt i diskhon, en katt som hade skit hängande längs hela benen och halva svansen. Hans diarré är tillbaka, igår hann han inte ens fram till lådan, inatt var han på lådan men det mesta fastnade i hans (majetätiska) päls. Det som väckte mig var det majestätiska kräkanfall vid fotändan av min säng. Och faktiskt såg det inte ut som hårbollar utan något annat.

Vilket sätt att fira sin sjuårsdag på! Nu vandrar han omkring med blöt svans och rumpa, moloken och trött. Han har ätit frukost men det är i övrigt låg aktivitet.

Appropå frukost - Bezzie tyckte att nattens evanemeng var en god ursäkt för att få frukost extra tidigt.

Men det sket sig!

Grattis, husses kisse som just nu ger matte stora skälvan! Inte en till, snälla!!!!

1 kommentar:

  1. Men lilla missen då.
    Inte kul inte.
    Ja det är såklart synd om dig med Kathleen. *ler*
    Kram

    SvaraRadera