måndag 5 december 2011

Matproblem

Mina kära inneboenden matstrejkar - mer eller mindre.

Magou, som är roten till det onda, äter till nöds torrfodret från i/d. Blötmaten är enligt hans absoluta mening absolut urrrrkkkkk

Bezzie äter tre kulor torrfoder och ser ut som hon håller på att kräkas. Blötmaten är gggllluuuuurrrrrkkkkkk.

Idag köpte jag innanlår för 78 kronor till Magou. Köpte kycklingfilé för 30 kronor, i förhoppning av att lilla fröken skulle kunna exmera denna. Ha!!!!!!!!!!!!

Magou nästintill hetsåt innanlår, samt åt upp Bezzie's kycklingfilé.  Till Bezzie kokade jag fiskfilé i morse och ikväll. Imorse trodde jag hon skulle äta ihjäl sig, fatet blev tomt. Ikväll var hon något mer måttlig.

Nu har jag kommit på att när Magou äter kött, så är han helt upptagen med denna uppgift. Då kan jag smyga till Bezzie några torrfoderskulor från Royal Canin. Medan fisken kallnar.

Lite roddigt är det allt. Lite hjärteont gör det. Och var är han som skulle vara hemma medan jag jobbade i allsköns ro, fast förvissad om att markservicen fungerar oklanderligt hemma.

Själv har jag ont i magen - av någon konstig anledning!?

1 kommentar: