lördag 3 december 2011

Hos min älskling

 - ja, så känns det att vara hemma igen efter två veckors jobb i England. Trots att inte älsklingen är här. Men här är han ändå närmare

Jag var tvungen att sända en tanke och be om ursäkt. Meningen var att åka till minneslunden och tända ett ljus. Men ute vinder vinden med 21 sekundmeter i byarna och regnet vräker ner -med den allra starkaste vilja, så hade jag nog inte fått ett ljus att brinna utomhus idag.

Men istället har jag tänt många ljus på balkongen och inomhus (men också som förberedelse inför strömavbrottet som kan komma när som helst)

Skjutsat hem kattvakten och kattvaktens bagage, samt kört kattvakten till nya pojkvännen. Kompletterat julklappat. Jag har hört något rykte om någon form av julklappsprogram och julklappsrestriktion i år - men sorry mina vänner, ni är typ två månader för sent ute för att lägga restriktioner på mina julklappsinköp. Dom första köpte jag typ i mars......

Nu ska jag hänga upp nyinköpt ljusdekoration i köksfönstret och ställa upp likaledes i fönstret i arbetsrummet. I biblioteket/Musikrummet/numera TV rummet ställde jag upp förra årets ljusdekoration i morse. Det gjorde lite ont.

I övrigt har dagen ägnats åt tvättmaskinen..............

2 kommentarer:

  1. *ler* Du är nog värre än jag med julklappsinköpen. Jag brukar iallafall se till att dotterns födelsedag i april är avklarad innan julklappsinköpen börjas. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag brukar stå och välja mellan vilka paket som blir julklappar och vilka som blir födelsedagspresenter. Måååånga är de som ska ha....

    SvaraRadera