måndag 19 december 2011

Helt enligt plan

åkte jag in till sta'n idag. För det var det som det stod på min lista

Tog kameran med mig, men ingen ryggsäck. Eftersom jag handlade "de sista små julklapparna" hade jag behövt ha en ryggsäck. Nu fick jag fotografera med händerna fulla med kassar, så inställningarna och stabiliteten lämnar mycket övrigt att önska. Så här ser sta'n ut i år iallafall..

Drottninggatan

 Sergels torg - dagens största fiasko. Varit mycket skriverier om hur staden smyckat fontänen. Sure!! Hälften av granarna, hälften av ljuskupolerna och båda de sju meter höga renarna var nedsläckta.
 Undrar var de här hängde? Men upphängningen påminner om Leipzig
 NK satsar traditionellt. Här hade jag dessutom en liten kollaps, så jag måste rekreera mig med en latte och en liten hallon&marängbakelse.
 Biblioteksgatan - de bryr sig inte om snöslasket, röd matta ligger längs hela gatan. Rätt svampig efter all blöta, måste jag säga
 Granen högst upp på hörnhuset på Stureplan
 Kungsgatan - som fyller 100 år i år. Någon har till och med gjort en bok om detta som nu säljs till julen. Vilken perfekt julklapp det hade varit....
 Grand Hotel har också fått julkostymen på. Det här är strax efter min andra kollaps, som botades med ett glas vin på Piccolino i Kungsträdgården. Det är dock inte vinets fel att bilden är skakig
 Skeppsbron och Stenbergs granen
 Öster Långgatan
Kan förstå Ralf, det är lite mysigt att gå och titta pås sta'n och på folk och fä - om man inte fick så jäkla ont i ryggen. Och nästa gång ska jag inte ha fyrtisjutton kassar i händerna. Och jag hade inte behövt fotografera allt idag, det hänger antagligen kvar även efter nyår.

Jaha - och vad kan Northports 624 innevånare kontra med då????

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder
    Här ser jag ju vare sig julskyltning eller pynt, så jag njuter av dina bilder.
    Tazz&Kram

    SvaraRadera
  2. De finns kvar efter jul också, så du kanske hinner ta en tur

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt att få se bilder från "hemma" (efter 30 år i Stockholm så känns det nästan mer som hemma än Visby).

    Jag brukade promenera i Gamla Stan vid jultid, det var så vackert.

    God Jul!

    Pius

    SvaraRadera