söndag 18 december 2011

Skogsmarodör i seglarkläder

Idag har jag hållt mig till min lista - därför blev det en svettig promenad runt Knuts Hav. Medförandes papperskasse och Ralf's fina kniv (som jag tappade) och med enris, tallris och granris som mål.

Knuts hav västerut - inte så väldeligt seglingsvänligt dock
 Och regnet det bara öser ner.........
 Seglarstövlarna gjorde rätt för sig - dock är de förbannat hala i regnig skogsterräng......
Vårfloden är tidig i år
 Bor det mammutar eller olifanter i vår skog? Barken var avskalad på sisådär en tio meters höjd
 Kvarnsjön i stillhet - långt där borta bortom horisonten bor jag
 En egen ö! Det vore något det - dock helst i ett lite större hav än Kvarnsjön
 Därborta på andra sidan fortsätter stigen - kul!!!

En hel kasse full med kvistar blev det till diverse dekorationen - dock gav papperskassen upp efter ungefär halva promenaden. Kameran fick jag ha under tröjan för att skydda den mot regn.

Undrar när sorgen, chocken och den totala oförmågan att koncentrera sig försvinner?? Så att man slipper skriva listor på vad som ska göras. Om man inte skriver listor, så slutar det med att man gör hundra saker samtidigt och inte kommer i mål med någon. Jag måste dessutom göra om veckans lista, då kollegan i änkeklubben ändrat sig. Därmed måste planeringen ändras också.

Varför seglarkläder?? Tja, seglarstövlar, seglarolle och vattentäta handskar - samma klädsel som vilken midsommar afton som helst......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar