lördag 6 oktober 2012

Orkidénoja

Jag är ingen orkidé människa. Luras att köpa när Plantagen har kampanjer, de blommar och sedan är de över. Men för det mesta har jag inte hjärta att kasta dem, så oftast hamnar de i arbetsrummet som får betraktas som skolningsrum

 Men i skolningsfönstret händer det saker. Så den här skönheten slog ut i full blom innan jag drog på semester och har blommat sedan dess

Den här slog ut samtidigt men är dåligt fotograferad. Den är betydligt mer praktfull än vad den här spinkiga bilden förevisar
 Den här har slagit ut nu och har massor med knoppar på gång. Den blommar redan nu mer än den gjorde när jag köpte den - den har potential att bli fantastisk när alla knoppar slagit ut
 Den här kamraten slog ut med två ynka blommor innan jag åkte på semester och har stått där, spinkig och dann sedan dess.
 Och nu då?? Jo, om en vecka eller så kommer den att vara betydligt mer ymmig. För mitt i blomningen slår den nya knoppar...
 Och i skolningsrummet då? Jodå, alla som står där har en eller två knoppande stänglar, samt  i vissa fall några nya sidostänglar
 Ja, de  som står på hyllan ovanför skrivbordet har inte slagit knopp - ännu. Men många nya blad har de skjutit, så de mår nog inte alltför illa de heller

1 kommentar:

  1. Wow ?! DÅ finns de kanske hopp för min blomma då. ÄVen om jag har svårt att tro de.

    SvaraRadera