söndag 14 oktober 2012

För kallt i frysen?

Är det antagligen när man måste bryta loss glassen ur bunken, när behovet av onyttigt intag överfaller en framåt lördagskvällen.

Budgeten för bostadsrättsföreningen är klar och alla boende har fått brev i brevlådan att avgiften är oförändrad inför nästa år - trots att vi köper en ny hiss. Visst är jag duktig?

Änkekollegan fick besök en stund med resväskor inför Australienresan - just nu verkar hon inte alltför glad inför resan, mer stressad. Och lätt upprörd över att hon inte får riktig pappersbiljett längre.........

Tvättmaskinen går för fullt, Bezzie tigger omväxlande mat och omväxlande uppmärksamhet, innan middagen igår åkte jag en snabbis till minneslunden. Fick dåligt samveta att jag inte varit där med lite tända ljus, det var den 12:e i fredags.

Å andra sidan så har jag varit på Ralf's begravning inatt - tillsammans med Ralf och pappa. Vi skulle träffas senare på andra sidan Gustavsberg, bara jag vågade gå igenom det mörka området där belysningen inte fungerade. Ett tag var vi på väg - någonstans - i motorbåten också, och då ramlade lillsyrran i strandkanten och slog i huvudet när vi skulle iväg. Stackars syrran, vi har inte haft kontakt sedan 2003 och när hon äntligen får vara med dunkar hon  huvudet i massa småsten och allmänt kaos uppstår

Hmmmmmmmmm - drömtydare efterlyses.

1 kommentar: