torsdag 25 oktober 2012

Hur fan kan man vara så dum??

I somras så pratade några seglarvänner om en tur de gjort med Briggen Tre Kronor och som jag tyckte föll mig i smaken.

Så på sensommaren bokade jag en dagsresa med dem för örn- och sälsafari, en heldag i ytterskärgården. När jag bokade den så lät 28 oktober låååångt borta och till dess skulle jag ha oceaner av tid.

Nu ringde målaren, de startar med mitt kökstak på måndag. OCH tar hallen på en gång, vilket de tidigare ville skjuta på.

Så nu måste jag flytta städskåpet - hur gör man det på en man hand? - skruva ner hatthyllor och nyckelskåp (hur sitter det fast?) och ljusslingor med krokar, samt hyllorna som Lynelle borrade upp. Och flytta skohyllor, räkna tapetskarvar och flytta matbordet och lite annat...................

Lördag eftermiddag är det familjemiddag och det skulle inte förvåna mig om soffbordet ska hämtas imorgon eller på lördag.

Och så skulle jag behöva jobba större delen av helgen.............

Hur fan kunde jag vara så dum att jag bokade den där jävla seglingsturen!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. otroligt vackert! du tar så enormt fina bilder, Kathleen. Man blir alldeles rörd. visst var det värt stressen med tapeterna?

    SvaraRadera