fredag 5 oktober 2012

Stressfrågor

En typisk stressindikation för fru Holm är när hon är på väg mot tio olika projekt - samtidigt....

Egentligen tänkte jag jobba hemma idag, men disciplinen var låg och bredbandet är långsamt, så det blev kontoret. Kom i mål men några saker iallafall. Redan imorse på väg till kontoret funderade jag på att ta vägen förbi Medborgarplatsen och Söderhallarna för middagsinköp.

När jag väl kom iväg så iddes jag inte, till stor del beroende på att 43:ans buss kom just när jag kom ut från kontoret.

Men - jag hoppade av vid Mariatorget och besökte Oaxens Skafferi. Blev en köttbit till morgonens middag och lite kallskuret till dagens middag - och billigt blev det inte.

Promenerade till Slussen och fick för mig att prova på något jag tänkt på tidigare. Att faktiskt stanna till och ta en fredagsöl innan jag åkte hem, nu när ingen väntar på mig längre. Har jag funderat på sedan förra sommaren men inte förmått mig till.

Varför inte titta på lite människor och slappna av lite innan hemgång och helgens bestyr?

Nu har jag gjort det och är tacksam att jag slipper umgås med de där ute.

Katten väntade dessutom när jag kom, i och för sig ivrigt gäspande, så jag misstänker starkt att nyckeln i låset "råkade" väcka henne. Serverade räkor till middag vilket damen ratade - what??

Tio projekt samtidigt?? Tja - Medborgarplatsen eller inte Medborgarplatsen?? Stanna och ta en öl eller inte?? Var någonstans?? Katten väntar?? Jobba över?? Frågorna var många och valmöjligheterna oändliga. Det klarar jag inte just nu.

Vad jag klarar är den senaste boken jag laddat ner från Storytel på min Iphone. Kommer att gå omkring med hörlurarna på hela helgen, djupt koncentrerad. Åsa Larssons bästa hitintills!!

I övrigt har jag tittat på filmer på Magou i min Iphone, inte nyttigt!! En vecka redan utan röd, envis, enveten, strulig kisse - uscch!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar