söndag 7 oktober 2012

Arkeologisk utgrävning??

Jajamensan!!

Får ta mig i kragen, har hamnat i charkuteriträsket igen - därav alla de små burkarna med olika varianter av salami, lufttorkat kött, rökt kött. No good!!
Däremot börjar jag bli imponerad av min samling av oktober fiest bier -varför jag nu samlar på det. Inte mycket fest här!

Livets stora gåta! Skåpet med plastburkar - ett skåp mina två äldsta svärdöttrar är väl förtrogna med - fick sig en omgång också, eftersom jag fick spelet när jag letade burkar till kylskåpet.
Men - varför har jag typ tio burkar - och trettio lock??

För övrigt fick skafferilådorna sig en omgång också, när jag ändå höll på. Men det slipper eventuella läsare bilder på.

Sedan kommer Lynelle att få ett utspel över antalet soppåsar som ska bäras ner. Hur kan du slänga det här?? Det finns ju faktiskt två skivor rödbetor kvar längst ner i burken!!!!!!!!!!!!

1 kommentar: