söndag 17 januari 2016

Mark Knopfler och jag

pulsade runt Wermdö Golfbana idag - det var lite ansträngande. Det fanns inga upplogade gångvägar, så det blev till att pulsa i snön

Det var visserligen inte lika råkallt idag, men kameran fick stanna hemma. Har fortfarande köldskador i höger pekfinger efter gårdagens fotosafari.

Vi håller på att bygga ny hemsida för Bostadsrättsföreningen, vilket var orsaken till gårdagens fotosafari - nya fräscha bilder behövs. Kan dock meddela att dagen idag var vacker, med gnistrande snö, många skidåkare och en och annan tösabit på ponny, galopperande i snön så det yrde om lurviga fossingar.

Mark Knopfler och jag - efter att ha spelat "Brother in Arms" på Ralfs begravning, på kyrkorgel(stackars kantor, han fick slita), trodde jag väl inte att jag någonsin skulle orka lyssna på den igen. Men rätt som det är så händer det saker och jag blev överraskad av den gamla spellista jag valt. Jaha ja, där var den och den är ju så bra så att man bara måste njuta.  "Walking for Life" fick också följa med, med samma musiker, och lockade till lite ensam allsång ute på fältet, när det var som tyngst.

En annan förändring i mitt beteende är att jag veckostädat - idag, söndag. Annars har det varit maniskt att fredag ska det veckostädas för att kunna njuta av helgen.

Men jag hann inte i fredags, vi hade möte om den nya hemsidan på fredag kväll. Inte för att vi kom så långt i detaljplaneringen, men fyra damer från styrelsen hade mycket trevligt med vin och gamla historier och gamla skolfoton och lite skvaller.

Så resten av helgen har jag skrivit texter så att fingrarna glöder. Nu har jag "bara" två undersidor kvar. Det är så roligt att få ta fram sin stilistiska sida igen, det är något som min arbetsgivare inte anser sig ha nytta av, och därmed noggrant förträngt. Mina styrelsedamer har korrekturläst och påpekanden om särskrivningar haglar. Nackdelen med att skriva det mesta på engelska i sitt arbetsliv - reglerna är liksom helt tvärtemot,

Man kanske skulle ta och skriva något - igen..............








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar