fredag 1 januari 2016

Gott nytt år!

Vi har haft vinter - i cirka fyra dagar mellan jul och nyår. Tillräckligt mycket för att snöskottarna skulle tjäna lite pengar, och föreningens budget belastas, innan allt började smälta bort


Nu ska det komma Sibirien kyla, utan snö. Inte bra för blommorna


Ljuset vid TV bordet kämpade för livet för att överleva, och jag måste säga att det blev en vacker dödskamp. Nu är det slut!

Dagens powerwalk skedde i en gråkall nästan-dager-skymning. Hur lat kan man bli? Glömde mössan men tänkte när jag var femtio meter hemifrån - jag orkar inte gå tillbaka och hämta den. Kan jämställas med de SUVar som står parkerade på parkeringsförbudsområdet utanför SATS vid Mölnvik - träna och bli fit ska jag, men gå några extra steg?? Nä!

För att inte mina dyrbara lediga dagar ska förslösas på lathet och allmänt idisslande, så har jag skrivit noggrant schema vad som ska göras varje dag. Dag tre och jag är fortfarande i fas. Jespers första kommentar när han för ovanlighetens skull hälsade på var - vad mycket saker du har. Lätt psykbryt, jag har f-n inte gjort annat än kastat och slängt och sorterat och skänk bort, i sakta fas i fyra år i gamla lägenheten, i höghastighet sedan maj.  Så dagens stora uppgift var att städa hyllorna i vardagsrummet. Lite hjälper det att julprydnaderna börjar plockas undan, men nog är känns det minimalistiskt just nu. Det kanske går över? Hur mycket jag slängde? Lite inaktuella kartor som låg i en box. Bara möblerat om lite.

Dagens middag står i ugnen - saltbakad rotselleri, ska serveras med resterna av gårdagens örtsås som jag gjorde till nyårsaftonsfisken. Ska försöka äta lite mer grön mat, äter redan väldigt lite kött, men får väl dra ner lite på fisken. I mellandagarna gjorde jag en fransk bondsoppa, som höll mig vid liv i fyra dagar. Lite tradigt blir det..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar