söndag 24 april 2011

Planteringar

En gång i tiden tyckte jag att man kunde göra väldigt fina planteringar med gräs. Efter ett antal år med två katter har jag insett att det inte är någon idé att lägga ner någon större designförmåga på den delen. Efter en vecka eller två, ser planteringen mest ut som en stubbåker.

Idag planterade jag äntligen de gräsplantor jag köpte i början på helgen (och som katterna redan innan planteringen börjat stympa). Jag fick hjälp hela vägen med planteringen och Magou har mest suttit i krukan - han flyttade inte på sig annat än när jag vattnade.

I övrigt har han mest varit upptagen med att provsmaka vilken planta som är bäst

Hmmm, den här plantan smakar gräs
 Ska man ta ett strå eller en hel tuva??
 De kanske smakar bäst vid roten
 En gammal bild på Bezzie när gräsplanteringen var en nyhet på balkongen. Det tog lite tid att få in tekniken, dock.....

2 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar bild den sista.
    Ninnie

    SvaraRadera
  2. Dom är verkligen kanonduktiga. *ler*
    Bästa Ligan Stil

    SvaraRadera