tisdag 5 april 2011

Att samla kraft och mod

När Marie från Hematologen ringde till Ralf's mobil en ödesdiger dag i oktober och sade att mantelcellslymfomet var tillbaka, åkte vi och satte oss på ett café och tittade på varandra. Till slut sa min man "ja, då är det bara att samla kraft och mod igen, då"

Det är det jag gör den här veckan. Samlar kraft och mod inför en fredag som jag fasar för. Försöker visualisera några av de kritiska punkterna av begravningsakten för att förbereda mig. Skickar mail till prästen med lite mer information och antalet gäster. Mailar med begravningsbyrån om gästlistan och musiken och kantorn och prästen och psalmerna och stämmer av att alla är överens. Skickat in begäran till Länsstyrelsen om spridning av Ralf's aska. Planerar in när jag ska hinna tvätta bilen och dammsuga ur den, och att inte glömma köpa handbukett (några veckor till, så hade jag kunnat plocka vilda vårblommor, det hade nog Ralf uppskattat mer). Funderar på vad jag ska ha för kläder.

Och skrivit surt brev till läkaren på Carema på Saltsjöbadens sjukhus som skrivit brev till Ralf den 22 mars, med början Bäste Herr Holm och ska ha betalt för näringsdrycken vi fick vänta på en vecka, för att apoteket var så nonchalanta. När jag äntligen fick den var det försent, så apoteket fick tillbaka 11 1/2 flaska den 13 mars. Nu vill de ha 1253 kronor för det äventyret.

Fick ett mail med vackra djurbilder av Lynelle - får kanske bli bildtemat ett tag, jag ids inte fotografera så mycket numera.


1 kommentar: