söndag 3 april 2011

Dear John-breven och värkande benhinnor

Den som kan sin krigshistoria, vet vad som menas med Dear John brev. Ungefär så känns min brevodyssé också till alla som ska ha brev med likalydande ordalag "då Ralf avled 12 mars, avslutas härmed osv osv osv".

Idag tror och hoppas jag att de var de sista breven av den typen som jag behövde skriva och att allt nu är avslutat, vad gäller just den detaljen. Ja, förutom vissa försäkringsbolag som inte nöjer sig med ett brev med bifogade registerutdrag och intyg, utan ska ha sin egen blankett ifylld - med kopior av registerutdrag och intyg bifogade. Bra för pappersindustrin.

För att tillfriskna något från gårdagskvällens festivitas (man är ju inte så ung längre), tog jag mina stavar och gick ut. Gick via Coop och postade Dear John breven, via återvinningsstationen med två kassar och sedan runt det nya industriområdet och Farstadal och hamnen. Med extremt värkande benhinnor. De har gjort sig påminda efter gårdagens promenad, ett tecken på att jag inte tränat sedan i januari någon gång. Men det är bara att bita ihop, även om det idag blev drygt 9200 smärtsamma steg - i långsamt tempo.

Det är Vårruset som gäller! I år ska vi tydligen tävla som lag, det hände medan mitt liv var fullt upptaget av andra prioriteter, men jag får vara med iallafall. Så nu har vi en personlig tränare i laget som skrivit träningsschema för oss. Den innehåller styrketräning också. Jag trodde vi bara skulle springa - eller i mitt fall - gå 5km. Men det är tydligen dödligt allvar nu. Och det är väl bara att hänga med, man kan ju inte vara den som förstör för laget.

Men den här veckan är det nog bara gåing som gäller för mig, måste få lite kondition och lite tempo i benen. Nu tar kilometern 12-13 minuter och det måste ner under 10 minuter till att starta med. Inom en vecka eller så.

Har skolat om "några" citronbasilikor också. Har jättemånga kvar, men måste hitta var jag ska ställa dem. Hmmm. Fröplanterade 12 krukor med mejram också, intelligent nog så hällde jag ut alla frön ur påsen i en BLÖT hand. Kan säga att det blev lite komplicerat att få ett tiondels millimeter litet frö att flytta från en blöt hand till blöt jord. Många knep blev det, men nu är de flesta där.

Är lite rastlös ikväll. Måste nog starta ett projekt av något slag för att undvika en ny "det här händer inte mig" kollaps

1 kommentar:

  1. Ajaj, onda benhinnor är jobbigt.
    Krya på dom och lycka till med träningen.

    SvaraRadera