fredag 15 april 2011

Ändrade beteenden del III

Soppåsen

Den lämnas numera ut, inte för att den är så full, utan för att den stått några dagar och snart börjar lukta.

Soprumsnyckeln

Det här är lite intressant. När vi flyttade in i september 2005, ingick det en nyckel till soprummet. Sedan dess har vi sagt - vi måste skaffa en soprumsnyckel till (den går också till förrådet). Men hur det är så lärde vi oss en stenhård disciplin över hur och var den skulle förvaras, så förutom när jag tappade den på Bygg-Ole och den var borta i tre dagar och när jag glömde den i fotoväskan före jul, så har det gått bra.
NU har jag aldrig en aaaaning om var den där j-a nyckeln är. Den ligger i fickor, på matbordet, i bilen, i väskor - men aldrig där den ska vara, dvs i nyckelskåpet. Konstigt

Uppdatering soffhörnan
Skrev ju tidigare att jag numera helst sitter i Ralf's soffhörna och tittar på min tomma hörna än tvärtom. Det finns en orsak till!! Det är inte så ofta ledigt i min hörna..........

Bezzie utnyttjar gärna spikmattan och Magou tycker att den leopardmönstrade fotpallen passar honom alldeles ypperligt

1 kommentar:

  1. Åh, han saknar sin Husse kanske.
    Du har sällskap iallafall.
    Kram

    SvaraRadera