torsdag 7 april 2011

Väntans tider

- fast inte på något positivt. Många säger att begravning är ett skönt steg, ett avslut, ett farväl, en möjlighet att gå vidare. Det har jag själv sagt många gånger, det sade jag på begravningsbyrån, när jag försökte få begravningen att ske snabbare. Jag vill ha ett avslut!!

Det vill jag inte alls det. Jag vill att det ska vara som vanligt. Att Ralf sitter i soffan och tittar på när jag snurrar runt och vattnar blommor och småstädar. För det är vad jag gjort ikväll, vädret lämpar sig inte för utomhusaktiviteter. Eller det kanske är det det gör. Ut i stormen och låt vinden blåsa igenom kropp och själ.

Har roat katterna med dammsugning, har vattnat mina blommor och örtkryddor. För de som förra helgen tyckte att det var förfärande många krukor, kan jag meddela att förekomsten av röd basilika kommer iallafall att vara sparsam i kryddlandet. Den gillade inte omskolningen något vidare. Tvättade badrumsgolvet, vilket var en rätt patetisk tillställning, med en blandning av stilla tårar och hysteriska gråtattacker. Varför nu just badrumsgolvet skulle framkalla detta. Och med Bob Dylan i hörlurarna från min nyladdade Ipod. För när "någon" bara talade om att den inte synkar automatiskt, var det ju ingen större match.

Jag skiter i vädret, det blir att kura skymning i soffan med ett glas vin och den oförskämt dyra räkmackan jag köpte i Sickla. Måste lära mig att titta på prislistorna.

Fast jag sitter i Ralf's hörna. Hellre det och titta på min tomma hörna, än att sitta i min hörna och titta på Ralf's tomma hörna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar