lördag 18 januari 2014

En liten odyssé

Frågade SL's hemsida hur man åker kommunalt från Charlottendalshöjden till Vedums butik bredvid Bromma Blocks.

Blev en liten odyssé...................
10:12
Charlottendal
11:15
Karlsbodavägen
blåbuss 474buss 53pendeltåg 35buss 152
1 tim 3 min

  1. ca 10:12 Charlottendal
    blåbuss 474 blåbuss 474  mot Slussen
    10:39 Slussen
  2.  
  3. 10:46 Slussen (Katarinavägen)
    buss 53 buss 53  mot Roslagstull
    10:53 Centralen (Vasagatan)
  4.  
  5. 10:58 Stockholms central
    pendeltåg 35 pendeltåg 35  mot Bålsta
    11:06 Sundbyberg
  6.  
  7. ca 11:11 Sundbybergs torg
    buss 152 buss 152  mot Bromma flygplats
    ca 11:15 Karlsbodavägen
Om man använder sin egen geografikunskap och frågar om sträckan Alvik-Karlsbodavägen får man svaret "Buss 110 - 7 minuter"

Tur att man inte är turist

Anledningen till att jag måste åka kommunalt är att bilen och jag bara kom några kvarter från jobbet igårkväll, innan det blev dags att beställa bärgning. Platt däck på vänster fram, och min modell av Mercedes erbjuder inte reservdäck.

Jag gjorde långtidsbudget för 2014 förra helgen och gjorde en mental notering att jag måste prata med Trygg-Hansa om min bilförsäkring, då den just då såg ut att vara himmelshög.
När jag ringde igår berättade de att
1)de beställer bärgning åt mig
2)jag har självriskeliminering och betalar därmed 0 kronor i avgift för bärgningen
3)jag har hyrbil, men då blir det självrisk. Och det ids jag inte för en helg.

Tror försäkringen får stanna ett år till.....

Anledningen till att jag tog bilen till jobbet igår, var att jag ville hinna helghandla och hinna hem till handbollen. Hahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar