onsdag 1 januari 2014

hmmm, stod det på listan??

Städat kontoret - check
Städat kylsåpet - extra check
Städat vitrinskåpet - extra check

Vitrinskåpet blev liksom en följd av att kylskåpet städades och julmaten städades ut. Många tomma Höganäskrukor blev det när sillen sorterades bort -och lite annat. I samma andemening åkte glöggbordet ut också, eftersom glöggattrialjerna ska stå längst upp, längst in i vitrinskåpet.

Och vem kommer hit och dricker upp två liter julmust?

Nåväl, done and dusted och det är ju inte fel.

Sov till nästan kl nio, med kortare avbrott. Sedan så tror jag inte på den här andemeningen att man måste ta det lite lugnt. Halva dagen försvinner ju, promenaden blev inte förrän framåt elva, därmed blev frukosten närmare lunchen, så att säga.

Nåja, imorgon ska jag vara i Nacka Forum kl 10, så då blir det rivstart. Ska köpa vackra band till korgarna på kontoret så att jag kan märka upp innehållet med vackra rosefetter. Har jag säkert sett i någon heminredningstidning eller så.

Sakta börjar jag komma över att jag dukade julbordet för sex personer - när vi var bara fem. Och insisterade till alla som frågade att jo, vi blir sex på julafton - när vi var fem.

Nåja, han var välkommen om han nu var här och hälsade på.

Igår spenderade jag för mycket tid och för mycket pengar på att köpa lite nytt material till DVD förrådet. Så igårkväll blev det Downtown Abbey maraton. Finns risk för att det fortsätter ikväll, ordinarie TV innehåller inte mycket - mer än att Masterchef Australien ny säsong börjar ikväll.

Bara som en jämförelse
Trailer Masterchef Australien "This is the first program, an here we are, splitting hair because you are so good and we still have to separate you"

Trailer Masterchef Sverige: "Det var det värsta jag smakat och sett"

Gissa vilken positiv upplevelse jag väljer!?

Kisse är jättelycklig när middagen äntligen serverades efter två timmars tjat (dvs 15:45) och matte därefter satt sig ner och var tillgänglig för kli och massage


Medan matte tycker att en drink och fötterna högt och betraktande av tjejer som åker en mil skidor på drygt 20 minuter är lagom njutbart och välförtjänt efter dagens id.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar