torsdag 2 januari 2014

Det är dyrt att vara ledig

Lite ditt och lite datt och lite rea och lite ny skrivbordsstol.

Den senare är en historia för sig. Hittade en billig stol på Jysk ett bra tag för jul, när min gamla (från Jysk) beslöt sig för att avgå. Den enda jag tyckte jag ville ha, när jag besökte Jysk i Gustavsberg (någorlunda diskret i storlek samt billig, ingen idé att slösa mycket pengar på möbler från Jysk) fanns inte i lager.

Sedan kom julen.

Idag, när jag ändå skulle uträtta ärenden, så besökte jag Jysk i Sickla för att hitta likadan stol. Den var slut i lager - men om du vill åka till Gustavsberg så finns det två stycken i lager där...........

Tillbaka till brottsplatsen letade samma unga man som sist igenom hela lagret. Hade jag inte insisterat på att Sickla sagt att det fanns två stolar i lager hade han antagligen blåljugit och sagt att det inte fanns några.....Han fick leta länge!!!

Men nu är den, med viss möda och några otillåtna verktyg ihopmonterad och förhoppningsvis så behöver jag inte besöka sjukgymnasten . Men jag skulle behöva höja skrivbordet...

I övrigt blev det som sagt ditt och datt, och Katrinas vänner hade 30% på Stenströmsskjortor.

Det är en negativ trend i vår Bostadsrättsförening nu, två av de gamla gardet, originalinnevånare so to speak, har lämnat oss, den senaste på själva Nyårsafton. En ytterligare äldre boende blev hämtad med ambulans idag.

Vad som är extra besvärligt är att en av de lägenheter som nu blir ledig har jag visat visst intresse för. Nu är det jättejobbigt, jag måste alltså ta beslut snart. Jättejobbigt.
- Ska jag verkligen bo kvar i samma förening?
- Vad får jag ut för min lägenhet????
- Trivs jag verkligen i den, betydligt mörkare, lägenheten?
- Skulle jag ha råd med den där tvåan i Tyresö istället???????

Usch, nu är det jättejobbigt.

Nu ska jag ringa Bosse så att jag blir av med lite mer pengar - har inte betalat vinterplatsen för båten ännu, helt enkelt för att jag inte fått någon faktura. Den är visst skickad via email - som jag inte fått.

Imorgon måste jag kontakta Trygg Hansa om fukttskadan - har anmält via Internet, utan att få något gensvar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar