fredag 10 januari 2014

Så bra gick det

med målsättningen om korta, regelbundna uppdateringar.

Så har första arbetsveckan av många gått, fyra långa dagar. Och nästa vecka är det fem. Och veckan därefter är det också fem. Och veckan därefter - och därefter............

Jag jobbade mellan jul och nyår. Jobbade fredagen, var ledig lördag-söndag och jobbade igen måndag, innan långledigheten. NU snackar var bra arbetsvecka, skulle kunna vänja mig vid det.

Någonstans skrev jag ner en lång lista på saker jag skulle göra på min långledighet. Tror att vissa saker blev gjorda, medan vissa definitivt inte blev det. Stryktvätten ligger definitivt kvar, och juldukarna är inte ens tvättade. Men å andra sidan gjorde jag lite sådant som inte står på listan.

Och så sov jag som sagt. Det värsta är att det har jag fortsatt med den här veckan också fast det är arbetsvecka. Har fått återgå till att ha alarm - som inte ens hjälper. Sover ändå.

Funderar på mycket i mitt liv just nu. Flytta/inte flytta? Flytta långt bort eller bara tvärs över gården? Hur ska jag göra med båten?? Var är inspirationen? Härom natten var syrran från Gotland och jag i Värmlandsskogarna och jag visade vägen mot Barbros skogstorp. Fast vägen dit var otroligt ombyggd och upprustad och stora älgar sprang framför näsan. En annan natt spökade Ralf för mig.

Efter jul tog jag i alla fall tag i det broderi som skulle blivit julklapp. Hur kunde jag i november tro att det skulle bli klart om jag bara koncentrerade mig lite. Jobb minst till midsommar, och den här veckan har jag inte sytt ett stygn. Måste fylla på nytt garn också, köpte denna på nätet och jag måste säga att vissa färger var extremt snålt tilltagna. Nu måste hela alltet i alla fall bli klart till september så att det blir födelsedagspresent av eländet. Och jag kan få göra något annat istället.

Den här helgen räknas som stora visningshelgen, så nu ska jag sätta mig och skriva tidsschema på visningar.

Vad sägs om Nynäshamn??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar