torsdag 16 januari 2014

Jag höll huvudet högt

tills ingångsmusiken började, då tillät jag mig att bryta ihop lite.

Som sammanlagt blev lite hopbryt då och då under begravnings gudtjänsten. Det var svårt att inte se en havsblå kista, täckt av tulpaner istället för den kista som stod där, vackert dekorerad med bårtäcke.

Inte nog att jag för första gången på snart tre år måste gå in i Ingarö kyrka igen, den präst som mötte mig innanför dörren var samma präst som begravde Ralf.

Dubbelt hopbryt.

Nåväl, nu är det över och någon gång måste det hända.

Trygg Hansa hörde av sig igår, fantastiskt trevlig tjej. Men tyvärr visade det sig att jag tappat 3 veckor, eftersom det är föreningens försäkringsbolag som ansvarar för bortrivning och bestämmer hur stor skadan är. Sedan kliver min försäkring in för ytskiktet. Synd att de inte ringde och sade det på en gång.

Så nu ska jag skriva en processbeskrivning för kommande vattenskador och sätta på lämpligt ställe, Arbetsskadad? You bet!!

Samtidigt ska jag titta lite närmare på det där nybygget i Nynäshamn. Men det är långt ifrån minneslunden vid Ingarö kyrka. Blir långt att åka och tända ljus, liksom.

Inte mycket gjort på jobbfronten idag - blir dubbelpass imorgon för ikväll är jag emotionellt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar