söndag 5 januari 2014

Var antagligen inte helt ensam idag

med att städa ut julen. Blandat med att titta på Ski de Tours och klättringen i slalombacken. Sammanfattat tog båda sysselsättningarna hela eftermiddagen - ont i ryggen men skönt att det är gjort. Att släpa tillbaka vårdträdet och fåtöljen tog på en gammal stackare......

Det blev lite ofrivillig julgransplundring


Botten gick ur kartongen.

Jag tänker inte ens nämna hur länge jag sov i morse - å andra sidan satt jag uppe och tittade på Dantes Peak till ett. Som om den vore värd det.

Innan dess tittade jag på en av mina nya DVD - Les Miserables. Eftersom alla proffstyckare höjt den till skyarna, och det filmåret måste varit otroligt tunt, hur kunde annars Anne Hathaway få en Oscar för bästa kvinnliga biroll (eller var det för svältkuren?), är väl ingen intresserad av min resencion.

Men har man sett den på scen med skolade sångare, så har man starka synpunkter.

Sedan är det ju enklare att göra film och vara trogen mot historien, det kan jag erkänna att historien höll ihop. Men sången skar i öronen av och till. Varför pressa upp Russel Crowe till tenor, då hans baryton stämmor åtminstone var någorlunda rena.

På scenen sjöngs hans roll av en mäktig bas....

Som sagt, julen är ute - nästan. Den lilla adventsstjärnan står kvar i vardagsrumsfönstret, det är trots allt Trettondagsafton och Balthazar och hans kompisar ska ju hitta fram. I övriga fönster har vanliga lampor ersatt julbelysningen. Några slingor brukar få sitta februari ut på balkongen, så länge det är mörkt vid hemkomst.

Gårdagens långtidsplanering av Bostadsrättsföreningen är klar, nu ska bara allt genomföras. Och papper sorteras in i pärm och folder. Imorgon ska jag kanske göra samma sak med det officiella arbetet.

Dagens lax med färskost och ramslökspesto, med brysselkålssallad blev delikat.Och välbehövligt, efter en ynka skål filmjölk på förmiddagen och en cappucini till tjejernas skidåkning. Igår orkade jag inte riktigt göra någon middag, det blev två avokados med löjrom och lite ost senare på kvällen. Mögelost på gurkskivor är både gott och kohydratfattigt!!

Fast mina matvanor har varit lite si och så den här senaste veckan.

Dagen (läs förmiddagen) började med 4,63 km stavgång med laptimes under 11 minuter. Då fåååår man dricka en sådan här när man kommer hem (julapelsinerna börjar bli lite skrumpna)



Imorgon ska jag åka och titta på två lägenheter. Ett nybygge och en ganska nybyggd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar