söndag 26 januari 2014

Tänkte så mycket

under veckan, och hittade så upplevelser som jag kanske skulle kunna berätta om. Men sedan kom jag aldrig till skott.............


Till exempel kunde jag berätta att fågelräknare var här och kontrollerade mina fågelbord. Tyvärr var jag lite seg den här morgonen, så jag hade inte hunnit ut med ny mat ännu...........

Sedan hade jag säkert något att berätta om min sura katt

Sedan var det en  dag när jag jobbade hemma som jag tänkte deklamera  att "Jag vill inte vara här". Det var alldeles vindstilla, det snöade lappvantar alldeles rakt ner och var bara några grader kallt. Då ville jag inte sitta på mitt hemmakontor och slåss med en oförstående omvärld. Då ville jag packa ryggsäcken och gå ut på en lång skogspromenad....

Sedan funderade jag på att skriva om den här damen som är lite låg, inte vill ligga någon annanstans än i mattes säng och som tappar päls på ett område på halsen.

Sedan skulle jag ju kunna skriva om att det finns en aning ljus i luften och att Kolströms kanal ännu har öppet vatten

Jag skulle kunna skriva om att det fanns ännu mer förväntansfullt ljus idag, när solen visade sig en kort stund över staden. Barbro lurade iväg mig på vernissage och vi promenerade från Slussen till Fredsgatan och Konstakademien. Efter att ha studerat Hans Geddas utställning fanns det bara en sak att konstatera - lägg undan kameran, amatör!!!!

Men innan jag tog det beslutet kunde vi konstatera att det är snösmältning uppåt Mälardalen för det strömmade fritt i både Stallkanalen och i Strömmen. Och att solen sken


Efter lunch på nyöppnade Wienercafeet på Biblioteksgatan med danska smörrebröd och en kall öl, promenerade vi till NK och frotterade oss både med klientelet och en kopp kaffe med minisemla på restaurangen. När vi kom till Slussen så hade vårskymningen börjat lägga sig - och klockan hade nästan hunnit blivit fyra! Och det var fortfarande ljust!!

Och alla djupa tankar som jag kunnat imponera med under veckan? Tja, de försvann lika fort som de kom.

Nästa helg ska jag ge fasiken i mina damkamrater och gå på Centralbadet själv. Vi kommer aldrig att få ihop hela gänget samtidigt och jag har redan förlängt presentkortet en gång, i förhoppning att C skulle bli frisk. Nu blev det inte så, så då kan jag lika gärna sitta i bubbelpoolen med ett glas bubbel själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar