lördag 4 januari 2014

Komatuöst tllstånd med galna inslag

Kors, jag sover bort den här ledigheten. Visserligen vaknar jag - läs blir väckt av utsvulten katt - vid fyra, men somnar om vid kvart över. Nästa gång jag vaknade var klockan 6:45. Då höll jag på och begravde Ralf vid något som kan liknas statsbegravning. Massor med folk, vit kista fullständigt dränkt i amerikansk typ av blomsteruppsättning med vita blommor i mängder, vita kläder, vita möbler. Blev intervjuad av någon som var Ia men inte såg ut som Ia om Ralfs och mitt samliv, Dessutom kom jag sist av alla eftersom jag inte hittade något att sätta på mig.

Nästa gång jag tittade på klockan var 08:45. . Då hade jag teleporterats från HK i England till HK i New York av Angela Merkel, som straff för att jag använde hennes specialtrappa. Mitt största bekymmer var att hitta kontanter till en Taxi till flygplatsen och att tala om för min chef varför jag köpt en svindyr sista minuten biljett från New York och hem.

Då gick jag upp. Och sedan dess har jag inte fått något ur händerna

Fick inte så mycket ur händerna i går heller, sorterade papper och gjorde klart underlag till nästa styrelsemöte. Det är inte alla som kan öppna mina excelfiler, så jag skrev ut allt och ska kopiera nu på förmiddagen och dela ut. Radonmätning är inte gratis, kan jag meddela.
Plockade och småfixade och tog en promenad och ja, om jag inte noterar samma dag vad jag gjort. så finns inte den dagen. Jag kan inte enbart skylla min vegetativa tillvaro på Ski de tour heller, Idag ska jag vika tvätt under första loppet.

Det är nog dags att plocka upp kragen till öronen och inse att om tre dagar är det 120% fart som gäller. Såg på min blackberry igår att det är dags att logga in arbetsplatsen. Och julen ska ut. Och dammsugaren fram. Och miljöstationen och återvinningen behöver ett besök. Och sedan var det långtidsbudgeten som skulle göras.

Heja livet, glöm konstiga begravningar and get going....

PS jag har i alla fall gjort en budget för lägenhetsköp. Nu ska jag övertyga banken också.

PSS om man ska fotografera nu, får man upprätta fotostudie med fotolampor, reflektorer och blixtar om man ska få något dagsljus att fotografera i. Grått är bara förnamnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar